si Calatorul/reprezentantul calatorului,
au convenit la incheierea prezentului contract.
I.
OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1 Il constituie vânzarea de catre Agentie a pachetului de servicii de calatorie/a unui serviciu de calatorie si/sau a unor servicii asociate inscrise in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, alt inscris anexat prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie;
1.2 Caracteristicile pachetului de servicii de calatorie sunt prezentate in oferta, iar aceasta este parte integranta a acestui contract.
II.
INCHEIEREA SI DURATA CONTRACTULUI
2.Contractul se
încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
2.1 In momentul semnarii lui de catre Calator
sau prin acceptarea conditiilor precontractuale
de servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta
prin telefon si/sau mijloace electronice.
In cazul pachetelor
de servicii de calatorie achizitionate la distanta, se considera acceptare a
conditiilor contractuale
urmatoarele:
a) Exprimarea
acordului/acceptului Calatorului prin transmiterea catre Agentie a unui mesaj electronic de pe
adresa de e-mail declarata de calator ca adresa de corespondenta/contact;
b) Exprimarea
acordului/acceptului prin achitarea de catre Calator a contravalorii pachetului
de servicii de calatorie in baza facturii emise de Agentie;
2.2 In momentul în care calatorul
primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie. Este
responsabilitatea agentiei de turism de a informa calatorul prin orice mijloace
convenite cu acesta (telefon, mail, fax etc.) daca rezervarea solicitata este
confirmata. Pentru procesarea unei rezervari de servicii, Agentia poate
solicita un avans cuprins intre 20 - 50 % din pretul pachetului sau plata
integrala a contravalorii pachetului, in functie de data la care calatorul
solicita serviciile. In cazul nerespectarii termenelor de plata, Agentia isi
rezerva dreptul de a anula rezervarea.
In situatia in care rezervarea nu este confirmata, iar Calatorul a
achitat, partial sau integral pretul serviciilor de calatorie, acesta are
dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;
2.3 In momentul
eliberarii documentelor de calatorie (voucher, bilet de odihna si/sau
tratament, bilet de excursie, etc.), inclusiv in format electronic, in cazul in
care pachetele de servicii de calatorie fac parte din oferta standard a
agentiei de turism sau exista deja confirmarea de rezervare din partea altor
prestatori.
2.4 In cazul in care prezentul contract este pus integral la dispozitia Calatorului sub forma de catalog, pliant, alte inscrisuri, site-ul agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica (e-mail, fax, etc.), obligatia de informare a calatorului este considerata indeplinita prin inscrierea acestei informatii in oricare dintre documentele de calatorie sau documentele fiscale furnizate de agentie, nefiind necesara incheierea in forma scrisa a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, respectiv daca prezentul contract prezentat calatorului in modalitatile prevazute mai sus, contine informatiile prevazute la art. 7 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si pentru modificarea unor acte normative. Fotografiile prezentate in cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative si au caracter informativ, fara insa a afecta calitatea si cantitatea serviciilor contractate de calator.
2.5 Informatiile privind statele pe teritoriul carora este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Calatorul intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor avertizari, atentionari sau alerte.
2.6 Informatiile
furnizate Calatorului inainte de incheierea contractului
privind detaliile pachetului de calatorie,
formeaza parte integranta a contractului si nu pot fi modificate decat prin
acordul explicit al partilor contractante.
2.7 Contractul încetează, de drept, odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
III. PRETUL CONTRACTULUI SI MODALITATI DE PLATA
Pretul contractului
3.1 Preţul total al contractului este precizat in rezervarea efectuata pe site-ul Happy Tour si poate include toate taxele,
comisioanele, tarifele si orice alte costuri suportate de Agentie.
De asemenea, el poate
fi inscris si in cataloage sau pliante, puse la dispozitia Calatorului si in mijloace de comunicare electronica și/sau pe
factură.
3.2 La incheierea contractului, Agentia poate solicita plata unui avans din pretul pachetului
achizitionat, sau dupa caz, plata
integrala, conform conditiilor mentionate in oferta transmisa electronic si/sau
conform conditiilor ofertelor prezentate pe site-ul Agentiei www.happytour.ro.
Platile se pot face in EUR /USD/ RON. Pentru platile in lei, acestea se
calculeaza folosind cursul de schimb valutar al bancii comerciale a Agentiei, Banca Transilvania.
Conditiile de plata difera in functie de
tipul pachetului de servicii de calatorie achizitionat, de tipul de oferta si vor fi trecute in contract sau in
anexele aferente acestuia, adica in informatiile precontractuale care fac parte
intergranta din acest contract.
3.3 Nerespectarea de catre Calator a termenelor de plata da dreptul Agentiei sa rezilieze contractul fara notificare prealabila si sa solicite despagubiri pentru daunele
suferite.
3.4 Platile se pot face,
direct la sediul Agentiei, prin
virament sau depunere direct in conturile
Agentiei.
3.5 In situatia contractarii serviciilor de
calatorie in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet, iar
procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice
modificare a contractului, solicitata de calator, determina anularea rezervarii
cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul
reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate
rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei
standard.
3.6 Plata serviciilor de calatorie interne
(cu locul de desfasurare in România) se poate efectua si cu vouchere de
vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face respectând prevederile OUG nr.
8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care
calatorul renunta la pachetul de servicii de calatorie achizitionat cu vouchere
de vacanta, Agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii de calatorie
la o valoare mai mare fata de pachetul achizitionat initial din care au fost
scazute penalitatile aferente, cu plata diferentei de pret.
3.7 Conform OUG nr. 8/2009, in cazul
renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie de catre calator,
Agentia nu poate restitui calatorului voucherele de vacanta sau contravaloarea
acestora in bani. Voucherele de vacanta pot fi restituite calatorului de catre
Agentie, in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie,
doar daca acestea nu au fost expediate emitentului de vouchere de vacanta
conform procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta.
3.8 Pachetul de servicii de calatorie care
poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de
cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament
balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul României.
3.9 In cazul in care calatorul doreste sa efectueze plata catre agentie prin transfer bancar pentru serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor reveni partii care initiaza plata, respectiv calatorului.
Modalitati de plata:
3.10 La incheierea contractului se poate percepe
un avans din pretul stabilit sau, dupa caz, plata integrala a contavalorii
pachetului de servicii turistice conform conditiilor prezente in oferele
prezentate pe site-ul Happy Tour.
3.11 In cazul in care la incheierea
contractului s-a perceput un avans, plata finala se face conform conditiilor
din oferta prezentata pe www.happytour.ro.
3.12 Plata serviciilor de calatorie externe aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vânzare comunicat de Banca Transilvania, in ziua emiterii facturii, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
IV. DREPTURILE SI OBLIGATIILE AGENȚIEI
4.1 Agentia se obliga
sa furnizeze calatorului un bon de comanda, numai in situatia solicitarii unor
pachete de servicii de calatorie care nu fac parte din oferta proprie/standard
a agentiei de turism si care necesita confirmarea rezervarii din partea altor
prestatori. In cazul solicitarii unor pachete de servicii de calatorie care se
regasesc in oferta proprie a agentiei de turism sau, in cazul in care exista
deja confirmare asupra rezervarii din partea altor prestatori, agentia poate
furniza calatorului un bon de comanda, daca considera necesar.
4.2 În cazul modificării uneia dintre
prevederile esenţiale ale contractului (de exemplu; serviciile incluse in pachet,
datele de calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare), Agenţia are obligaţia de a informa calatorul,
in scris, fara intarzieri nejustificate. Calatorul are posibilitatea ca in teremenul
specificat de Agentie sa accepte modificarile propuse sau sa inceteze
contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
4.3 Agentia poate
modifica pretul contractului in sensul majorarii sau diminuarii, dupa caz,
aratând totodata modul de calcul al majorarilor sau diminuarilor de pret ale
contractului si numai daca modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate
de:
a) pretul
transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor
surse de energie;
b) nivelul taxelor
sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie incluse in contract,
impuse de parti terte care nu sunt direct implicate in executarea pachetului,
inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de imbarcare
sau debarcare in porturi si aeroporturi;
c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile stabilite
in contract nu pot fi majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile
calendaristice care preced data plecarii.
4.4 Agentia este
raspunzatoare de executarea serviciilor de calatorie incluse in prezentul
contract, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate de
organizator sau de un alt furnizor de servicii de calatorie, cu exceptia
urmatoarelor cazuri:
a) când
neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin
contract se datoreaza calatorului;
b) când
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor
imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau
prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea companiei
aeriene, de orar sau de itinerar, intârzieri in traficul mijloacelor de
transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau
reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor
renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii. Agentia
nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a
intârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor
imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor
normative specifice;
c) când
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu
furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat
neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
4.5 Agentia are
obligatia sa furnizeze in scris calatorului sau prin orice mijloace de
comunicare electronice convenite in scris cu calatorul (e-mail, fax, sms etc.),
cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile
escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de
calator in fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale
reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa
acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului
si/sau a detailistului;
c) pentru calatoriile
minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazarii copilului;
d) obligatiile
calatorului prevazute la 5.10, 5.12 si 5.13.
4.6 Agentia este
obligata sa acorde asistenta adecvata fara intârzieri nejustificate calatorului
aflat in dificultate, in cazul situatiilor de forta majora sau al unui
eveniment pe care nici organizatorul, nici furnizorul sau prestatorul de
servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita, in special
prin:
a) furnizarea de
informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale
si asistenta consulara;
b) acordarea de asistenta calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie alternative.
Agentia are
posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta
in cazul in care calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate in
mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu depaseste in niciun
caz costurile efective suportate de Agentie.
4.7 Agentia este
obligata sa informeze persoana care transfera contractul (cedentul), in conformitate
cu art. 5.1. din prezentul contract, cu privire la costurile efective ale
transferului.
4.8 Atunci când o
parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel
cum s-a convenit prin prezentul contract, Agentia ofera, fara costuri
suplimentare pentru calator, servicii alternative corespunzatoare pentru
continuarea derularii pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai buna
calitate decât cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care
intoarcerea calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a
convenit.
4.9 In cazul in care
serviciile alternative propuse au drept consecinta un pachet de o calitate mai
scazuta decât cea specificata in prezentul contract, Agentia acorda calatorului
o reducere adecvata a pretului.
Calatorul poate
respinge serviciile alternative propuse doar in cazul in care acestea nu sunt
comparabile cu ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau reducerea de
pret acordata este inadecvata.
4.10 Daca este
imposibil sa se furnizeze servicii alternative sau calatorul respinge
serviciile alternative propuse in conformitate cu art. 4.8 al doilea paragraf
din prezentul contract, calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului
si/sau la despagubiri fara a rezilia contractul de servicii privind pachetul de
calatorie.
4.11 Daca pachetul
include transportul de pasageri, Agentia asigura de asemenea, in cazurile
mentionate la p. 4.9 si 4.10 din prezentul contract, repatrierea calatorului cu
transport echivalent fara intârzieri nejustificate si fara costuri suplimentare
pentru calator.
4.12 Excursiile
optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga
responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele
aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia Happy
Tour. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decât cele cumparate de
la receptia hotelurilor, având in vedere ca turistii vor avea la dispozitie
mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul
excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25 de
persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi
majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, calatorii putând opta
pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de
disponibilitati.
4.13 In cazul
achizitionarii unui pachet de servicii de calatorie având in componenta si
asigurarea transportului pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere
acordul agentiei de turism care deruleaza programul tursitic, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Organizatorul nu este raspunzator pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decât cea inscrisa in programul
de calatorie. Pentru aceste intârzieri, compania aeriana este obligata sa
asiste calatorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului
European si Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune
in materie de compensare si de sistenta a pasagerilor in eventualitatea
refuzului la imbarcare si anularii sau intârzierii prelungite a zborurilor si
de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotarârea
Guvernului nr. 1912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile
adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului,
biletul de avion reprezentând contractul intre pasager si transportator. In
cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare si ziua de sosire
nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.14 In situatia achizitionarii unui produs de tip croaziera, linia de croaziera poate modifica, din motive ce tin de siguranta navigarii, numarul cabinei si amplasarea acesteia pe punti (o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabina de aceeasi categorie ca cea rezervata initial, caz in care calatorul nu va fi despagubit in niciun mod având in vedere ca este vorba de acelasi tip de cabina ca si cel rezervat.
V. DREPTURILE SI
OBLIGATIILE CALATORULUI
5.1 In cazul in care
calatorul nu poate sa participe la calatoria turistica, indiferent de motive,
acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care indeplineste
toate conditiile aplicabile pachetului de servicii de calatorie contractat, cu
obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel putin 7 zile inaintea datei de
plecare. Intre calatorul care nu poate participa la calatoria turistica
contractata (cedentul), terta persoana (cesionarul) si Agentie (debitor cedat)
urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii
de calatorie contractate si cesionate.
Pentru calatoriile
individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul, cesiunea
contractului poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea transferarii
locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea
unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de
acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea incheierii contractului
de cesiune revine dupa caz fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata
Organizatorului (debitorului cedat). Calatorul care cedeaza pachetul sau de
servicii, precum si cesionarul, sunt responsabili in mod solidar la plata
pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia
acestei cedari.
5.2 In cazul
sejururilor de odihna si/sau de tratament cu locul de desfasurare in România,
calatorul are obligatia sa respecte urmatorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face de regula la ora 18,00 a zilei de intrare si se
termina de regula la ora 12,00 a zilei de iesire inscrise pe documentele de
calatorie (voucher, bilet de odihna si/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare
pâna cel târziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a
calatorului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se
pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3 In cazul in care
pretul contractului este majorat cu peste 8%, indiferent de motivele majorarii,
conform art. 4.3., calatorul poate inceta contractul, având insa dreptul la
rambursarea imediata de catre Agentie a sumelor platite, inclusiv comisionul.
5.4 Calatorul este
obligat sa comunice Agentiei, in termenul comunicat, de la primirea
instiintarii prevazute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor
esentiale ale contractului sau in timp util inainte de inceperea calatoriei, in
cazul aplicarii clauzelor prevazute in cap. IV pct. 4.4. literele b) si c),
hotarârea sa de a opta pentru:
a) incetarea
contractului fara plata penalitatilor sau
b) acceptarea noilor
conditii ale contractului.
5.5 In cazul in care
calatorul decide sa participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari
in conditiile cap. IV pct. 4.2. se considera ca toate modificarile au fost
acceptate si calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate
modificarilor de acest tip.
5.6 In cazul in care
calatorul inceteaza contractul in temeiul 5.4 sau Agentia anuleaza calatoria
turistica inaintea datei de plecare, calatorul are dreptul:
a) sa accepte la
acelasi pret un alt pachet de servicii de calatorie de calitate echivalenta sau
superioara, propus de Agentie;
b) sa accepte un
pachet de servicii de calatorie de calitate inferioara propus de Agentie, cu
rambursarea diferentei de pret, in sensul rambursarii diferentei de pret dintre
cele doua pachete de calatorie, la momentul incheierii noului contract de
prestare de servicii;
c) sa i se ramburseze
toate sumele achitate in virtutea contractului.
5.7 In toate cazurile
mentionate la 5.6., calatorul are dreptul sa solicite Agentiei si o
despagubire, al carei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al partilor
sau in baza unei hotarâri a instantei de judecata, pentru neindeplinirea
prevederilor contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:
a) anularea s-a facut
din cauza nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in contract, iar
Organizatorul a informat in scris calatorul cu cel putin:
b) anularea a
intervenit din cauza unui caz de forta majora (circumstante imprevizibile,
independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte nu au putut
fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta nefiind incluse
suprarezervarile, caz in care responsabilitatea revine companiei aeriene sau
unitatii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevazute la cap. IV pct. 4.4.
lit. b);
c) anularea s-a facut
din vina calatorului.
5.8 Calatorul are
dreptul sa inceteze in orice moment, in tot sau in parte, contractul, iar in
cazul in care incetarea ii este imputabila este obligat sa despagubeasca Agentia
pentru prejudiciul creat acestuia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul
contract. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului pachetului de
servicii de calatorie contractat.
5.9 Prin exceptie de
la punctul 5.8, calatorul are dreptul sa inceteze contractul privind pachetul
de servicii de calatorie inainte de inceperea executarii pachetului, fara a
plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstante inevitabile si
extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata
a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului sau care
afecteaza semnificativ transportul pasagerilor la destinatie, circumstante
survenite dupa incheierea contractului si dovedite prin inscrisuri emise de
Ministerul Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a
României sau orice alt mijloc de proba.
5.10 In cazul
incetarii contractului privind pachetul de servicii de calatorie, in conditiile
art. 5.9, calatorul are dreptul la o rambursare completa a oricarei plati
efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despagubire suplimentara.
5.11 In cazul in care
calatorul alege sa se mute la un alt hotel decât cel contractat initial si
achitat, responsabilitatea financiara a renuntarii ii apartine. Agentia va
rezolva cerintele calatorului in limita posibilitatilor, eventualele diferente
de pret urmând a fi suportate de catre calator.
In situatia in care
calatorul solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a
oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu incetarea contractului, cu aplicarea
penalitatilor prevazute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv
si incheierea unui nou contract.
5.12 Calatorul este
obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de
salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau
returnarea sumelor de la Organizator.
5.13 Calatorul este
obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate,
precum si documentul de calatorie eliberat de agentie (voucher, bilet de odihna
si/sau de tratament, etc.), in vederea acordarii serviciilor de calatorie. In
cazul in care calatorul beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este
obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul
de familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.14 Calatorul ia
cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea sa faca
parte din contractul cu Agentia sunt in stricta responsabilitate a
prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar Agentia
nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
5.15 Daca pentru
efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a unor
formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in care
numele turistului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, etc.),
acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare
optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului Politiei de Frontiera. In
cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la
formalitatile suplimentare necesare in vederea efectuarii calatoriei care nu
sunt in sarcina Agentia (de ex. in cazul calatoriei cu minori, imputernicire
din partea parintelui sau reprezentantului legal ce nu il insoteste, cazier
judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativa), Organizatorul este exonerate de orice raspundere in cazul
imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.16 Calatorul are
obligatia de a contacta Agentia cu 24 ore inainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc imbarcare, etc.).
5.17 In cazul in care
o singura persoana contracteaza servicii pentru un numar mai mare de calatori,
conditiile contractuale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru
care au fost achitate serviciile.
5.18 Calatorul este
obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din
dotarea acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu
raspunde pentru eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca
urmare a nerespectarii acestui alineat.
5.19 Calatorul are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atât la dus cât si la intors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe parcursul programului de calatorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de intâlnire si orarele, vor fi suportate de catre acesta.
5.20 In cazul in care calatorul care a intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii de calatorie refuza sa se mai intoarca in România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. RENUNTARI,
PENALIZARI, DESPAGUBIRI. LIMITAREA RASPUNDERII
6.1 In cazul in care
calatorul renunta la pachetul de servicii de calatorie care face obiectul
prezentului contract, el datoreaza Organizatorului penalizari conform ofertei
rezervate pe site-ul Happy Tour; conditii care sunt luate la cunostiinta de
calator in momentul introducerii datelor de rezervare.
6.2 In cazul in care
calatorul care a contractat un pachet de servicii de calatorie cu Agentia si a
achitat un avans, si nu achita ratele aferente ulterioare sau restul de plata, in
termenul specificat in oferta, in bonul de comanda, in contract sau in termenul
comunicat in scris, contractul se considera reziliat de drept, iar Agentia are
dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul calatorului cu retinerea
penalizarilor prevazute la art. 6.1. din prezentul contract.
6.3 In cazul in care
plata pentru serviciile de calatorie interne a fost facuta cu, sau si cu
vouchere de vacanta, penalizarea se va deduce in primul rând din valoarea
voucherelor de vacanta. Daca penalizarea este mai mare decât valoarea
voucherelor de vacanta, diferenta care depaseste valoarea voucherelor de
vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente de plata. In
cazul in care valoarea voucherelor de vacanta este mai mare decât valoarea
penalizarii, diferenta nu se restituie nici in vouchere si nici in numerar in
cazul in care calatorul nu doreste un alt serviciu turistic.
In situatia in care
calatorul isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt serviciu turistic,
pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre valoarea voucherelor si
valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul in care
calatorul poate solicita noul pachet de servicii de calatorie este de maxim 2
luni de la data rezilierii contractului/renuntarea la serviciile de calatorie
initiale. In cazul in care calatorul nu isi exprima optiunea in aceasta perioada,
Agentia nu ii mai poate oferi acestuia niciun pachet de servicii de calatorie
ulterior.
6.4 Pentru biletele
de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii sindicale, Agentia va
face restituiri numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate si
stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale.
6.5 In cazul in care
o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de
servicii, calatorului i se vor retine toate taxele datorate de Agentie
prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.6 Agentia este
exonerata de orice raspundere in cazul in care dupa inceperea calatoriei, serviciul
de graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate competenta refuza sa
acorde calatorului dreptul de iesire/tranzit/intrare pe teritoriul unui stat,
necesar pentru efectuarea serviciilor de calatorie. Calatorului i se va retine
in aceasta situatie contravaloarea totala a pachetului de servicii de
calatorie.
6.7 Penalizarile
echivalente cu cele indicate la punctul 6.1 se aplica si in cazul in care
calatorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinatie,
daca nu poate pleca in calatorie pentru ca documentele personale necesare in
vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in
imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte motive ce tin de
persoana acestuia.
6.8 Calatorul trebuie
sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie la
Agentia la care a achitat serviciile. In caz contrar, cererea de renuntare nu
este luata in considerare.
6.9 Agentia va acorda
despagubiri in functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract.
6.10 Agentia nu
raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe, de
pericol public, atac terorist, embargou international, precum si in cazul in
care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii
care nu sunt imputabile nici unei parti se considera situatii de forta majora
si exonereaza de raspundere Organizatorul.
6.11 Toate sumele mentionate la pct. 6.1, 6.2, 6.5, 6.6 si 6.7 din prezentul contract, se vor retine de catre Agentie din avansul sau pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fara a fi necesara interventia instantelor de judecata.
VII. Reclamaţii
7.1 Turistul informează Agentia, fără întârzieri nejustificate, în legătură cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui serviciu de călătorie inclus în contractul privind pachetul de servicii de călătorie.
Datele de contact ale
Agentiei pentru asistenta:
Telefon: 021 307 06
00
Fax: 021 307 06 40
E-mail: office@happytour.ro
7.2 Daca oricare
dintre serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu cerintele
prezentului contract, Agenţia remediază neconformitatea, cu excepţia unuia din
următoarele cazuri:
a) neconformitatea nu
poate fi remediată;
b) remedierea implică
cheltuieli disproporţionate, ţinând cont de anvergura neconformităţii şi de
valoarea serviciilor de călătorie afectate.
Daca Agenţia, in
conformitate cu primul paragraf lit. a) sau b) din prezentul alineat, nu
remediază neconformitatea, calatorul are dreptul de a beneficia de o reducere
corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o
neconformitate, cu exceptia cazului in care Agentia dovedeste ca
neconformitatea ste imputabila calatorului.
7.3 În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanţial executarea pachetului, iar Agenţia a omis să o remedieze într-un termen rezonabil stabilit de către călător, acesta poate rezilia prezentul contract fără plata unor penalităţi de reziliere şi, după caz, poate să ceară, reducerea preţului şi/sau despăgubiri.
VIII. Asigurari
8.1 Conform prevederilor OG nr. 2/2018 si ale Ordinului 156/2019 emis de Ministerul Turismului, calatorul este asigurat pentru rambursarea sumelor achitate de acesta in legatura cu pachetele de servicii de calatorie, in cazul insolventei agentiei de turism organizatoare si in legatura cu serviciile de calatorie asociate, cum sunt definite la art. 3 pct. 16 din OG nr. 2/2018, in masura in care Organizatorul faciliteaza servicii de calatorie asociate, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul in Bucuresti str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel. 0214057420, fax 0213114490. Politele de Asigurare privind protectia in caz de insolventa a agentiei de turism organziatoare sunt:
- Polita de Asigurare seria I nr. 53126 privind protectia in caz de insolventa a agentiei de turism organziatoare valabila pâna la data de 01.11.2020
Toate politele de asigurare sunt afisate pe pagina web a agentiei de turism www.happytour.ro.
8.2 Daca in prezentul contract este inclus transportul de pasageri, garantia prevazuta la art. 8.1 include repatrierea calatorilor, indiferent daca executarea pachetului este afectata de insolventa Agentiei sau calatorul se afla in imposibilitatea intoarcerii la locul de plecare sau la locul convenit de parti.
8.3 Valoarea
despagubirii:
8.3.1 In cazul in
care calatoria nu a inceput, valoarea despagubirii este egala cu valoarea
sumelor achitate efectiv de calator in baza prezentului contract, in masura in
care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei Agentiei.
8.3.2 Daca in
prezentul contract este inclus transportul de pasageri si calatorul se afla in
imposibilitatea intoarcerii la locul de plecare, din cauza insolventei Agentiei,
despagubirea este egala cu contravaloarea serviciilor de calatorie neprestate
calatorului si achitate de acesta in baza acestui contract, la care se adauga
costul repatrierii.
8.3.3 In cazul in care calatorul a beneficiat de repatriere in conditiile art. 8.2.:
a) Calatorul nu mai
beneficiaza de nicio alta despagubire de la Asigurator, in situatia in care
repatrierea intervine ca urmare a nerespectarii de catre Agentie a obligatiilor
contractuale fata de partenerii sai;
b) Calatorul beneficiaza de rambursarea contravalorii serviciilor de calatorie neprestate si achitate de acesta in baza prezentului contract, fara a se scadea cheltuielile cu repatrierea efectuate de Asigurator, in cazul insolventei Agentiei.
8.3.4 Asiguratorul poate propune calatorului o oferta de servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, in conditiile prevazute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul Turismului. In situatia in care calatorul accepta oferta propusa, acesta nu beneficiaza de nicio despagubire suplimentara.
8.4 Conditiile de
despagubire:
8.4.1 Calatorul va
anunta imediat Asiguratorul prin telefon sau fax in cazul in care Agentia aflata
in stare de insolventa nu efectueaza repatrierea sa.
8.4.2. In cazul in
care calatorul solicita de la Agentie rambursarea sumelor achitate si/sau a
costului repatrierii, acesta transmite documentele justificative, in copie,
catre Agentie, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire având
obligatia sa pastreze documentele justificative, in original.
8.4.3. Calatorul
poate solicita Agentiei aflata in stare de insolventa, rambursarea sumelor
achitate de acesta si/sau a costului repatrierii astfel:
a) in termen de
maximum 30 de zile de la data declararii insolventei Agentiei, daca aceasta a
survenit ulterior datei incheierii pachetului neexecutat/executat partial;
b) in termen de 15
zile lucratoare de la data incheierii executarii pachetului in situatia in care
declararea insolventei este anterioara acesteia.
8.4.4. In situatia in
care se dispune radierea Agentiei ca urmare a falimentului, calatorul va
transmite solicitarea de rambursare a sumelor platite direct Asiguratorului in
termen de 15 zile lucratoare de la data radierii.
8.4.5. In situatia
prevazuta la alin. 8.3.2., calatorul poate solicita Agentiei rambursarea
costului repatrierii, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in
termen de 15 zile lucratoare de la data repatrierii.
8.4.6. In termen de 5
zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii conform art. 8.4.3, 8.4.4.
sau 8.4.5., dupa caz, Calatorul notifica in scris Asiguratorul in legatura cu
solicitarea adresata Organizatorului privind rambursarea sumelor achitate de
acesta si/sau a costului repatrierii.
8.4.7. In termen de
15 zile lucratoare de la data confirmarii de primire a notificarii de la art.
8.4.1. sau 8.4.4., dupa caz, calatorul transmite Asiguratorului, prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de
documentele justificative care cuprind cel putin urmatoarele:
a) contractul de
comercializare a pachetului de servicii de calatorie;
b) confirmarile de
primire precizate la art. 8.4.2. sau 8.4.5., dupa caz;
c) copiile
documentelor care atesta achitarea serviciilor (de ex. chitante, ordine de
plata), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator;
d) copiile
documentelor de transport si cazare, dupa caz, in cazul cererilor de rambursare
a costului repatrierii.
8.4.8. Despagubirea
va fi platita in termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii de catre
Asigurator a documentelor justificative de la calator.
8.4.9. In cazul in
care, dupa plata despagubirii, Organizatorul plateste sumele datorate
calatorului, acesta restituie Asiguratorului despagubirea primita, in termen de
30 de zile lucratoare de la data primirii sumelor de la Agentie.
8.5. Facultativ,
calatorul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa
acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistenta care sa acopere
taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces, a unui contract
de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii
medicale la destinatie ori a unei asigurari storno sau altor tipuri de
asigurari de calatorie. Agentia recomanda incheierea unei asigurari storno
pentru acoperirea eventualelor penalitati de anulare. Calatorul se poate
informa in agentii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta
putând fi incheiata in agentia de turism de unde acesta a achizitionat pachetul
de servicii de calatorie, daca agentia ofera acest tip de serviciu.
8.6. Agentia nu se face vinovata de eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele de asigurare contractate prin intermediul Organizatorului, deoarece aceasta este doar intermediar intre calator si asigurator.
IX. DOCUMENTELE
CONTRACTULUI SE CONSTITUIE CA ANEXA LA ACESTA SI SUNT URMATOARELE:
a) voucherul, biletul
de odihna/tratament, biletul de excursie, bonul de comanda, dupa caz;
b) programul
turistic, in cazul actiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte inscrisuri/etc. ale Organizatorului puse la dispozitia calatorului, in format tiparit sau pe suport electronic.
X. PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1 Datele cu
caracter personal prelucrate de HAPPY TOUR SRL.
Prelucrarea datelor
cu caracter personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni care se
efectueaza asupra datelor dumneavoastra cu caracter personal.
HAPPY TOUR SRL poate
prelucra urmatoarele date cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon,
adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si
nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor, apartenenta la sindicate,
locul de munca, numele companiei (daca este aplicabil), numarul de inregistrare
TVA (daca este cazul).
10.2 Persoanele
vizate: calatori/turisti/beneficiari ai serviciilor de calatorie sau turistice,
reprezentanti/imputerniciti/persoane de contact (parteneri contractuali) din
cadrul companiilor sau institutiilor/autoritatilor publice.
10.3 Scopurile
colectarii datelor cu caracter personal.
Prelucram datele cu
caracter personal, colectate in baza prezentului contract, in urmatorele
scopuri:
10.4. Destinatarii datelor
dumneavoastra cu caracter personal
HAPPY TOUR SRL va
considera toate informatiile colectate de la dumneavoastra ca fiind
confidentiale si nu le va partaja cu terti (cu exceptia acelor persoane fizice
si/sau juridice implicate in prestarea serviciilor rezervate sau achizitionate
de dumneavoastra, respectiv partenerilor HAPPY TOUR SRL de afaceri, inclusiv
partenerilor din afara Uniunii Europene, in cazul in care fara partajarea datelor
dumneavoastra nu ati putea beneficia de serviciile achizitionate) fara
consimtamântul dumneavoastra expres si anterior.
De asemenea, vom
putea furniza datele dvs. cu caracter personal catre autoritati publice
centrale si locale, autoritati judecatoresti, politie, parchet (in limitele
prevederilor legale si/sau ca urmare a unor cereri intemeiate si expres
formulate), etc.
10.5. Durata
prelucrarii datelor cu caracter personal
HAPPY TOUR SRL va
prelucra datele dumneavoastra cu caracter personal pana la finalizarea scopului
pentru care au fost colectate sau ulterior, conform obligatiilor legale
stabilite in sarcina noastra.
Ulterior, daca
dumneavoastra sau reprezentantul legal/imputernicit nu veti exercita dreptul de
opozitie/de stergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de catre HAPPY
TOUR SRL pe durata de timp prevazuta in procedurile interne sau vor fi
distruse.
10.6. Drepturile
persoanelor vizate. Conform prevederilor legale aplicabile, beneficiati de
urmatoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la
rectificare, dreptul de stergere a datelor ("dreptul de a fi uitat"),
dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor,
dreptul la opozitie si drepturi legate de procesul decizional individual automatizat,
inclusiv crearea de profiluri.
De asemenea, va este
recunoscut dreptul de a depune o plângere in fata unei autoritati de
supraveghere si de a introduce o cale de atac judiciara. In acest scop, in
Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.7. Exercitarea
drepturilor dumneavoastra. Pentru exercitarea acestor drepturi va puteti adresa
Happy Tour SRL prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate la
adresa: Mun. Bucuresti, Strada Polona, 68 – 72, Polona Business Center,
Receptia 2, Etaj 4, Sector 1, cod postal 010505 sau prin transmiterea unui
e-mail catre dataprotaction@happytour.ro.
10.8. Prin semnarea
prezentului contract, dumneavoastra confirmati ca ati citit, ati fost
informat(a) corect, complet, ati luat cunostinta de continutul acestui
document, il intelegeti pe deplin si sunteti de acord cu prelucrarea datelor cu
caracter personal ale dvs si ale persoanelor pentru care faceti rezervarea, de
catre Happy Tour SRL.
Pentru detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Happy Tour SRL, puteti accesa site-ul www.happytour.ro sectiunea Politica de confidentialitate.
Prin bifarea casutei CONTRACT de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie confirm ca am citit, am fost informat(a) corect, complet, am luat cunostinta si inteleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protectia atât a datelor personale proprii, cât si protectia datelor personale ale minorului.
XI. DISPOZITII FINALE
11.1. Prezentul
contract a fost incheiat in doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea
pachetelor de servicii de calatorie se va face in conformitate cu prevederile
prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie
associate, precum si a tuturor celorlalte
acte normative incidente.
11.3. Toate unitatile
de cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele
abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si
normativelor locale acolo unde acestea exista, care difera de la o tara la alta
si de la un tip de destinatie la altul.
11.4. Calatorul
declara ca Agentia l-a informat complet cu privire la conditiile de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract,
sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie inclusiv in cazul celor
achizitionate la distanta prin mijloace electronice, calatorul isi exprima
acordul si luarea la cunostinta cu privire la conditiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, in conformitate cu oferta
Agentiei.
11.5. Calatorul declara
ca anterior incheierii prezentului contract Agentia i-a furnizat toate
informatiile esentiale privind serviciile contractate, cum ar fi: destinatia,
itinerariul, perioada calatoriei, numarul de nopti incluse, mijloacele de
transport, unitatile de cazare si serviciile de masa oferite, alte servicii
incluse in pachet, numarul minim de persoane necesar efectuarii serviciilor de
calatorie, abilitati lingvistice necesare calatorului pentru comunicarea orala,
informatii pentru persoane cu mobilitate redusa, informatii generale despre
regimul vizelor si pasapoartelor si privind formalitatile legate de sanatate in
tara de destinatie, informatii privind agentia de turism
organizatoare/intermediara, pretul total al pachetului, modalitatile de plata,
informatii privind posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricând
inainte de inceperea executarii pachetului si informatii privind asigurarea
facultativa sau obligatorie care sa acopere costurile incetarii contractului de
catre calator sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz
de accident, de boala sau de deces, cu care este in mod expres de acord.
11.6. In cazul in
care prezentul contract are ca obiect vânzarea de catre Organizator a unui
serviciu de calatorie care NU constituie pachet de servicii de calatorie
conform dispozitiilor O.G. nr. 2/2018, art. 5.9, art. 5.10. si Capitolul VIII
din prezentul contract nu sunt aplicabile.
11.7. Litigiile
aparute intre parti se rezolva pe cale amiabila in caz contrar partile inteleg
sa se adreseze instantelor de judecata competente.
11.8. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.